TOP 5 DOELEN VAN INFLUENCERMARKETING

1. Verhoog de naamsbekendheid.

Het meest populaire doel voor marketingcampagnes voor influencers is het vergroten van bekendheid rond een merk, product of dienst. Merkbekendheid wordt over het algemeen gemeten aan de hand van statistieken voor vertoningen, bereik en betrokkenheid.

2. Bereik een nieuw publiek.

Beïnvloeders moeten hun doelgroepgegevens (leeftijd, geslacht, locatie, interesses, enz.) Kunnen delen om ervoor te zorgen dat ze aansluiten bij uw doelgroep.

3. Genereer verkopen.

Meer influencer-campagnes zijn tegenwoordig gericht op het stimuleren van tastbare verkopen, die duidelijk kunnen worden gevolgd met behulp van aangepaste links, bestemmingspagina’s en inwisselcodes. Vergeet niet om al deze elementen te hebben ingevoerd voordat u uw campagne start, om een ​​nauwkeurige meting te garanderen.

4. Verbeter de belangenbehartiging van het merk.

Influencers kunnen een sterke validatie bieden en mond-tot-mondreclame over uw product of merk onder hun fans op gang brengen.

5. Stimuleer het genereren van leads.

Naast verkoop zijn nieuwe leads een andere populaire direct response-maatstaf voor influencer-marketingcampagnes. Namen en e-mails kunnen worden verzameld via nieuwsbriefabonnementen, accountconfiguraties of weggeefacties.

www.nextchapter.agency

https://www.nextchapter.agency/